Pengunjung Tegar

Kata-Kata Semangat

more Quotes

Perhatian

ADA GAMBAR DI DALAM SESETENGAH ENTRY TELAH HILANG AKIBAT KESILAPAN DARI TUAN BLOG SENDIRI. SEGALA KESULITAN AMATLAH DIKESALI. HARAP MAKLUM.

Saturday, March 20, 2010

Masalah Hutang? Kini Tak Perlu Risau







Dulu masa i dok blajaq, pinjam loan ptptn lah, yayasan lah. Tak cukup dengan loan yang ada, mintak lagi ngan mak abah. Hahahahaha :D Teruk betul lah kan. Nak buat mcm mana. Time blajaq dulu banyak sangat nak guna duit. Barang-barang untuk buat projek da makan beberapa ratus. Haissshhh.

Now da abeh blajaq, da keje tibalah masa untuk setelkan loan apa kejadah tue semua. Gaji kalau banyak takpa lah jugak kan. Ini seciput. Sadis betul. Dapat gaji, nak bayar duit kereta lah, minyak kereta lah, mak abah nak kena kasi jugak. Bayar bil telefon. Duit makan lagi. Shhhoooppppppiiiiinggggggg lagi. Hahahaha :D Memang tak cukup lah kan. Bila masanya nk bayar loan ptptn dan yayasan?

Nasib baik i kenal dengan salah seorang pekerja di MPT. Berpangkat lah jugak kan. Beliau pernah jadi panel intebiu masa i p intebiu suatu ketika dulu. Beliau lah yang telah tunjukkan jalan macam mana nak setelkan segala hutang yang ada.

Ada benda kita mesti cuba buat. Kalau kita tak cuba, kita tataw benda neh berhasil ke tak. Tapi kalau nak suruh cuba ambik dadah ke, ganja ke jaaaaaaaannnnggggaaaaaannnnnn okay. Itu tidak baik.

Mujur beliau telah memperkenalkan program neh kepada i. I rasa tak salah kalau i mencuba. Setiap apa yang kita buat, semuanya ada risiko. Antara berani atau tidak jer kan. Kalau kau berjalan tepi jalan sekali pun kau akan ada risiko kena langgar dengan pemandu mabuk. Hahahaha :D

Insyaallah bulan depan kalau tiada aral melintang, i dah boleh save duit gaji i. Tak payah usik dah duit gaji untuk bayar utang segala. Simpan kemas-kemas dalam purse. Eyh kalau simpan dalam purse pun, kompem terguna. So simpan dalam ASB lah kan. Pelaburan untuk masa depan. Kuikuikui.

Program yang i buat neh boleh lah i guna untuk bayar hutang segala. Hope pasneh i tak yah garu kepala lagi nak pikir mana mau cari duit, gaji tak cukup apa semua. Mudah-mudahan lah kan.

I harap program yang i join neh sukses.

Amiiinnnnn.




Terima Kasih. Nanti Datang Lagi Eh :)

Real Time Web Analytics